قالیشویی فارسی

ساخت وبلاگ

 

ماجرای تخریب یک ملک نیمه ساز در ساوه؛‌
 واقعیت چیست؟ساوه - ایرنا- در روزهای اخیر ماموران اداره اجرائیات شهرداری ساوه یک ملک نیمه ساز را در محله شهید آوینی (قالیشویی) شهر تخریب کردند که انتشار تصاویر و فیلم های مربوط به این اتفاق باعث واکنش هایی در سطح جامعه شد؛ برخی با نگاه احساسی و عاطفی و بسیاری هم با نگاه حمایتی و قانونی به این موضوع پرداختند.
 
به گزارش ایرنا، در فیلمی که از این اتفاق در شبکه های اجتماعی منتشر شد، هنگامی که لودر اداره اجرائیات شهرداری قصد تخریب ستون های عَلم شده ملک نیمه ساز را دارد فردی که ظاهرا در حال جوشکاری است همراه با یکی از ستون ها سقوط می کند.
 
واکنش های اولیه به این تصاویر و فیلم ها همراه با بیان احساسات بود و برخی مدعی بودند که ملک در واقع یک آلونک شخصی بوده است اما در مقابل اغلب شهروندان برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز را رسالت اصلی شهرداری می دانند و در اطلاعیه شهرداری ساوه و همچنین سخنان یکی از اعضای شورای اسلامی شهر واقعیت ماجرا مشخص شد.
 
در همین رابطه شهرداری ساوه برای آنکه اذهان عمومی را در خصوص اتفاق یاد شده روشن کند،‌ با صدور اطلاعیه ای توضیحات جامعی ارائه کرد.
 
ناگفته نماند که در دهه های اخیر افزون بر ۲۰ محله حاشیه ای به شهر ساوه الحاق شده که اغلب این ساخت و سازها به صورت غیرمجاز در زمین های قولنامه ای یا بدون کاربری مسکونی انجام شده و اکنون نیز یکی از معضلات مهم مدیریت شهری ساوه وجود همین سکونتگاههای غیررسمی است.
 
حدود ۶۰ درصد از جمعیت ساکن در ساوه را کارگران و اقشار کم درآمد تشکیل می دهند و رویای خانه دار شدن سبب شده که بسیاری از این افراد از روش های مختلف از جمله خرید زمین های قولنامه ای، باغ و اراضی کشاورزی نسبت به ساخت و ساز اقدام کنند هرچند نباید از مصوبه منع صدور جواز ساخت برای قطعات کمتر از ۱۷۰ مترمربع هم غافل شد که به اقرار کارشناسان و برخی اعضای شورای شهر مانعی بازدارنده برای رویکرد قانونی شهروندان نسبت به ساخت و ساز با اخذ مجوز و پروانه قانونی از شهرداری است.
 
مورد اخیر که در محله قالیشویی ساوه اتفاق افتاد باعث شد که پیگیر این موضوع شویم، هرچند شهردار ساوه پاسخ تماس خبرنگار ایرنا را نداد اما اطلاعیه صادر شده از سوی روابط عمومی بیانگر مواضع این نهاد مدیریت شهری در مورد واقعه اخیر و به صورت کلی در قبال ساخت و سازهای غیر مجاز است.
 
اطلاعیه شهرداری؛‌ جوسازی ها با هدف مشوش کردن اذهان عمومی است
 
روابط عمومی شهرداری ساوه پس از این اتفاق و برای روشنگری افکار عمومی در اطلاعیه ای توضیحات کاملی را ارائه کرد که متن آن بدین شرح است:
 
«با توجه به اینکه بر اساس قانون یکی از مهم‌ترین وظایف شهرداری نظارت بر ساخت ‌و سازها در شهر و جلوگیری از احداث بنای غیرمجاز است، در مورخ ۲۰ آبان ماه انجام این وظیفه قانونی از سوی نیروهای اجرائیات با هدف جلوگیری از یک مورد تخلف ساختمانی در خیابان وحدت (قالیشویی) توسط برخی افراد با حاشیه سازی و شایعه پراکنی همراه شد. 
 
از این رو اداره روابط عمومی شهرداری ساوه بنا بر وظیفه خود برای تنویر افکار عمومی این موضوع را پیگیر و به اطلاع همشهریان عزیز می رساند که یکی از روش های ساخت وساز در باغات حاشیه شهر همواره اینگونه بوده که برخی افراد سوجو ضمن توافق با مالکان این باغات  که هنوز اقدامی در راستای ساخت بنا در آنها انجام نشده است، ارتکاب تخلف را عهده دار  و اقدام به ساخت بناهای غیرمجاز با روش های مختلف و موضع گیری علیه ماموران اجرائیات شهرداری در انجام وظیفه می شوند.
 
 لذا بر اساس بررسی های انجام شده افراد مذکور نیز از اشخاص شناسایی شده قاچاق ساز مناطق حاشیه شهر بودند که در ۲۰ آبان ماه با وجود تذکرات ماموران اجرائیات اقدام به نصب اسکت فلزی برای احداث ملک تجاری در منطقه قالیشویی کردند و پس از اجرای وظیفه قانونی توسط نیروهای اجرائیات شهرداری ۲ نفر از آنان در حضور ماموران انتظامی اقدام به خودزنی کرده و ماموران انتظامی نیز مانع از این اقدام آنان می شوند.
 
لازم به ذکر است که این افراد هیچ گونه درگیری با نیروهای اجرائیات شهرداری نداشته اند و پس از این جوسازی هدایت شده در راستای  تشویش اذهان عمومی که در حضور ماموران انتظامی انجام شد، متواری و سپس با پیگیری های قضایی حکم بازداشت این ۲ نفر صادر شد.   
 
این افراد در این برنامه هدایت شده همچنین اقدام به تهیه فیلم (و انتشار در) شبکه های معاند نمودند و برخی افراد شناسایی شده در فضای مجازی شهر نیز به این اقدام غیرقانونی دامن زدند به طوری که در این شایعه پراکنی حتی کشته شدن یک فرد در زیر آوار و تخریب خانه  نیز مطرح شد و بر اساس تصاویر این ملک اصلا بنا نبوده و در مرحله  نصب اسکلت قرار داشته است.
 
لذا شهرداری از تمامی ظرفیت حقوقی خود در انجام وظیفه قانونی در راستای مدیریت شهر مقابل این سوء استفاده افراد سودجو ایستاده و هم اینک طرح دعوا در مراجع قضایی با اقتدار در حال پیگیری است.
 
همچنین افرادی که در فضای مجازی به حمایت از این افراد سودجود دامن می زنند نیز رصد و تحت پیگیرد قانونی قرار خواهند گرفت.
 
 این در حالی است که شهرداری و شورای اسلامی شهر ساوه در سه سال گذشته، رفتار ملایمت آمیز را نسبت به نیازمندان واقعی مسکن در مناطق حاشیه شهر داشته و با در نظر گرفتن جمیع شرایط فعلی کشور و مشکلات و نیاز  مردم به سرپناه، نهایت همکاری را برای خانه دار شدن اقشار ضعیف در دستور کار قرار داده است و برگزاری هفتگی ملاقات های مردمی و حضور شخصی هر هفته شهردار ساوه در نقاط مختلف شهر از جمله مناطق حاشیه نشین گواه این امر است.
 
شهرداری ساوه بر اساس وظیفه قانونی خود با اقتدار در مقابل سوء استفاده سوداگران و افراد سوجو ایستاده و برخورد لازم قانونی را اعمال می کند و به شهروندن عزیز اطمینان می دهیم که این موضوع بیشتر یک جریان ساختگی بود که توسط گروهی که مقاصد خاص را دنبال می کنند دامن زده شد و یقینا برخورد قانونی لازم با آنان صورت خواهد گرفت.»
 
عضو شورای شهر ساوه: اقدام اجرائیات مطابق قانون بود
 
عضو شورای اسلامی شهر ساوه نیز در این خصوص به ایرنا،‌ گفت: ساخت و سازهای غیرمجاز از مشکلات اصلی شهر ساوه محسوب می شود که در سالهای اخیر به ایجاد مناطق حاشیه نشین دامن زده است.
 
«احمد حاج امینی» اظهار کرد:‌ اقدام اجرائیات شهرداری برای تخریب یک ملک تجاری غیرمجاز در منطقه قالیشویی مطابق قانون بوده و در این زمینه باید قانون ملاک عمل همگان باشد.
 
وی اظهار داشت:‌ اگر قرار باشد هر کسی در هر نقطه شهر بدون رعایت قانون و احذ مجوزهای لازم اقدام به ساخت و ساز کند، شاهد بی نظمی در روند شهرسازی خواهیم بود بنابراین افراد باید از راه قانون برای ساخت و ساز عمل کنند تا مشکلی برای آنها پیش نیاید.
 
رئیس سابق شورای اسلامی شهر ساوه گفت: در حادثه اخیر، معتقدم که اجرائیات شهرداری هرچند قانونی عمل کرد اما می توانست کمی با خویشتن داری بیشتر رفتار کند تا بهانه دست عده ای افراد سودجو داده نشود.
 
وی اظهار کرد: در همین رابطه به زودی جلسه ای با حضور اعضای شورای شهر،‌ شهردار و سایر دست اندرکاران برگزار خواهیم کرد و بررسی های دقیقی در این خصوص انجام خواهیم داد.
 
حاج امینی گفت: ساخت و سازهای غیرمجاز علاوه بر اینکه یکی از مشکلات قانونی در شهر محسوب می شود، به دلیل استجکام نداشتن بنا و غیراصولی بودن در مواقع بحرانی از جمله زلزله یکی از حوزه های خطرساز برای ساکنان و شهروندان محسوب می شود بنابراین توصیه ما این است که مردم در هنگام خرید زمین و اقدام به ساخت، حتما با شهرداری به عنوان مرجع قانونی صدور مجوز و پروانه های لازم هماهنگ باشند.
 
به گفته او، مصوبه صادر نشدن پروانه ساخت برای زمین های با متراژ کمتر از ۱۷۰ مترمربع یکی از مشکلات دیگر شهر ساوه است که برخی از مالکان زمین های با متراژ پایین تر را ترغیب به ساخت و ساز غیرمجاز می کند از این رو در سطح استان باید برای رفع این مشکل و امکان صدور پروانه ساخت برای متراژهای پایین تر از حد مذکور مساعدت شود.
 
عضو شورای اسلامی شهر ساوه گفت: همگام با شهرداری و سایر مراجع دست اندرکار یکدل و همصدا در مقابل هرگونه سوء استفاده و زمین خواری ایستادگی خواهیم کرد و اجازه نمی دهیم هرکسی هر طور که دلش بخواهد نسبت به ساخت و ساز به شیوه غیرقانونی اقدام کند.
 
وی با بیان اینکه بخش زیادی از مردم ساوه سرپناه ندارند و خانه سازی برای آنها یک ضرورت است،‌ گفت: یکی از راهکارهای رفع این مشکل همکاری و مساعدت اداره راه و شهرسازی و شهرداری برای تامین زمین به صورت قانونی است تا شهروندان با خیال راحت و بدون آنکه در دام سودجویان و زمین خواران بیفتند، اقدام به ساخت و ساز اصولی و مقاوم کنند.
 
مقالات دیگر:
قالیشویی فارسی...
ما را در سایت قالیشویی فارسی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی fatsicarpet بازدید : 168 تاريخ : دوشنبه 26 آبان 1399 ساعت: 21:07

 

زنان؛ ۹۲ درصد بافندگان فرش دست باف در گیلان
ایسنا/گیلان رییس اداره فرش سازمان صمت گیلان گفت: ۹۲درصد بافندگان فرش دست استان را زنان تشکیل می دهند.
 
مجتبی مهری در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه گیلان یکی از با کیفیت ترین بافندگان فرش دست باف کشور است، گفت: در حال حاضر بخش عمده بافندگان فرش بزرگ پارچه استان سفارش گرفته اند و در کارگاه ها و منازل خود در حال بافت فرش هستند.
 
وی افزود: به طور میانگین ۵۱ هزار متر مربع سلانه فرش و تابلو در گیلان بافته می شود که ۹۲درصد بافندگان این فرش و تابلو فرش ها را زنان تشکیل می دهند.
 
مهری با بیان اینکه بیمه می تواند تا حد زیادی جوانان جویای کار استان را به سمت قالی بافی جذب کند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۳هزار و ۳۹۶نفر در استان قالی می بافند که ۹۰۰۲ نفر از آنها به سازمان تامین اجتماعی استان برای بیمه معرفی شده اند.
 
وی از روزنه امید جدید برای مابقی قالی بافان که بیمه نیستند و متقاضی قرار گرفتن تحت پوشش بیمه هستند،خبرداد و تصریح کرد: با تفاهم نامه ای که بین مرکز ملی فرش ایران و صندوق بیمه روستاییان و عشایر کشور امضا شد، ۴۶۰ هزار نفر در کشور تحت پوشش این بیمه قرا خواهند گرفت و بافندگان فرش گیلان هم که بیمه نیستند می توانند برای تحت پوشش قرار گرفتن این بیمه اقدام کنند.
 
وی افزود: کلیه افراد شاغل در قالی بافی و یا حرفه های مرتبط ساکن در شهرها نیز می توانند علاوه بر روستاییان تحت پوشش قرار بگیرند.
 
مهری ادامه داد: حق بیمه سهم پرداختی قالیبافان در سال اول توسط دولت پرداخت می  شود و بیمه در سال اول رایگان خواهد بود و بیمه شوندگان از مزایای مستمری پیری از کارفتادگی و مزایای برخورداری بازماندگان تحت تکفل بیمه شده متوفی از مستمری برخودار خواهند شد. در ضمن از بیمه خدمات درمانی سلامت ایرانیان با پایین ترین تعرفه نیز برخوردار خواهند شد.
 
رییس اداره فرش سازمان صمت گیلان یکی دیگر از نیازهای اصلی بافندگان فرش استان را وجود یک نمایشگاه دائمی فروش فرش دست باف عنوان کرد و گفت: برپایی چنین نمایشگاهی می تواند ارزش افزوه بافت فرش را به بافندگان برگرداند و منجر به حذف واسطه ها از تولید تا فروش فرش شود.
 
وی با اشاره به شیوع کرونا افزود: برای ایجاد نمایشگاه مجازی فرش دست باف گیلان نیز تهمیداتی اندیشیده شده است تا در شرایط خاص کنونی بتوان فرش های بافندگان را با قیمت مناسب به دست مشتریان رساند.
 
مقالات دیگر: معرفی قالیشویی در تهران
قالیشویی فارسی...
ما را در سایت قالیشویی فارسی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی fatsicarpet بازدید : 155 تاريخ : شنبه 24 آبان 1399 ساعت: 22:07

کشف بیش از ۹ تن مواد اولیه پتروشیمی قاچاق در شهرستان ری

شهرری -ایرنا - رییس صنعت، معدن و تجارت شهرستان ری از کشف ۹ تن و ۶۰۰ کیلوگرم مواد اولیه پتروشیمی به ارزش چهار میلیارد و ۱۶۹ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

 

موسی احمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در راستای طرح بازرسی از انبارهای این شهرستان جهت مبارزه با کالای قاچاق و ثبات اقتصادی ماموران اداره صنعت، معدن و تجارت، تعزیرات حکومتی و اتاق اصناف ری موفق به کشف و شناسایی این انبار شدند.

 

احمدی با بیان اینکه تخلف در زمینه اخفاء و امتناع از عرضه انجام شده است، افزود: فرد متخلف به تعزیرات حکومتی معرفی و جریمه در نظر گرفته شده برای این پرونده از سوی تعزیرات مشخص خواهد شد.

 

وی با اشاره به اینکه بیشترین تعداد انبارهای استان تهران و حتی کشور در شهرستان ری قرار دارد، خاطرنشان کرد: کار نظارت و پایش انبارهای این شهرستان توسط گشت‌های مشترک اداره تعزیرات حکومت ی، اداره صمت و اتاق اصناف انجام می‌شود.

 

احمدی با بیان اینکه در زمینه تخلف در حوزه قاچاق بدون کمترین اغماضی برخورد انجام می‌شود، ادامه داد: اداره تعزیرات حکومتی شهرستان ری در راستای مبارزه با قاچاق کالا و کنترل بازار روزانه تیم‌های بازرسی به اصناف، انبارها، کارخانه‌ها و مراکز تولیدی اختصاص داده که به صورت مستمر و هماهنگ اقدام به بازرسی می‌کنند.

 

 شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی بیش از یک میلیون نفر در جنوب استان تهران واقع شده که دارای پنج شهر شهرری، باقرشهر، کهریزک، قیامدشت و حسن آباد است.

 

به گزارش ایرنا، شهرستان ری با برخورداری از ۵۶ اتحادیه توزیعی، تولیدی و خدماتی و ۱۰ هزار واحد صنعتی و صنفی از جمله شهرک صنعتی شمس آباد، کارخانه سیمان و کارگاه های تولیدی و خدماتی اعم از سنگ بری، شیشه و سفال، آجرپزی، کارگاه قالیبافی و قالیشویی، کشتارگاه دام و طیور به عنوان قطب کار و تولید در پهنه جنوب تهران مطرح است.

 

مقالات دیگر:

قالیشویی در اندرزگو

 

 

 
قالیشویی فارسی...
ما را در سایت قالیشویی فارسی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی fatsicarpet بازدید : 170 تاريخ : دوشنبه 19 آبان 1399 ساعت: 21:16

 

تهران - ایرنا - رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران اعلام کرد: تعدادی تب‌سنج قاچاق به ارزش پنج میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال در یک قالیشویی جنوب پایتخت و همچنین ۶۶ تن شکر احتکار شده در شهرستان بهارستان کشف شد.

 

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علی ولی پور در باره کشف تب‌سنج‌های قاچاق اظهار داشت: در پی دریافت خبری مبنی بر اینکه مالک قالیشویی در حوالی کمربندی دوم تهران مقادیر کالای قاچاق دپو و جمع‌آوری کرده است، بررسی موضوع در دستور کار تیمی از کارآگاهان پایگاه جنوب پلیس امنیت اقتصادی قرار گرفت.

 

وی افزود: تیمی از کارآگاهان به نشانی اعلامی اعزام شدند و هویت دقیق مالک قالیشویی را شناسایی و به دست آوردند، متهم مقادیر فراوانی تب‌سنج دیجیتالی در این مکان دپو و جمع‌آوری کرده است.

 

این مسئول خاطرنشان کرد: نتیجه تحقیقات انجام شده به مرجع قضایی منعکس و دستور دستگیری متهم و بازرسی از قالیشویی اخذ شد.

 

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران با اشاره به اینکه در این رابطه مالک قالیشویی دستگیر شد، اظهارداشت: در بازرسی از داخل قالیشویی تعداد ۸۴۰ تب سنج دیجیتالی فاقد بارنامه و مجوزهای قانونی کشف شد.

 

وی با بیان اینکه متهم به قاچاق بودن کالاها اعتراف کرد، گفت: کارشناسان ارزش ریالی اموال کشف شده را ۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

 

ولی‌پور با بیان اینکه کالای کشف شده تحویل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی تهران شد، افزود: متهم پس از تحقیقات تکمیلی برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

 

کشف ۶۶ تن شکر احتکار شده در شهرستان بهارستان

 

فرمانده انتظامی غرب استان تهران اظهارداشت: در پی دریافت اخبار و اطلاعاتی مبنی بر احتکار شکر در داخل انبار فروشگاهی در سه راه آدران شهرستان بهارستان بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

 

سردار کیوان ظهیری گفت: ماموران بلافاصله برای بررسی موضوع وارد عمل شده و پس از هماهنگی قضایی نسبت به بازرسی محل دپوی محموله شکر اقدام کردند.

 

وی با اشاره به اینکه ماموران در بازرسی از انبار فروشگاه موفق به کشف ۶۶ تن شکر احتکار شده شدند، افزود: طبق نظر کارشناسان، ارزش محموله کشف شده به ۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال می‌رسد.

 

فرمانده انتظامی غرب استان تهران ضمن تقدیر از همکاری و تعامل مردم با پلیس، تاکید کرد: پلیس با تمام توان و به کارگیری حداکثری امکانات خود با پدیده شوم احتکار و قاچاق کالاهای اساسی و ارزاق عمومی مردم مبارزه خواهد کرد.

 

براساس اعلام پایگاه خبری پلیس، در این راستا یک متهم دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شد.

 

اعتراف به ۱۰۰ فقره سرقت لوازم داخل خودرو

 

معاون مبارزه با سرقت وسایل نقلیه پلیس آگاهی تهران از دستگیری سارق حرفه‌ای لوازم داخل خودرو در گشت‌زنی‌های انتظامی و اعتراف وی به یکصد فقره سرقت خبر داد و گفت: بیست و نهم مهرماه امسال کارآگاهان اداره گشت پلیس آگاهی حین گشت‌زنی در محدوده خیابان مولوی به یک دستگاه خودروی پراید نقره‌ای رنگ به رانندگی مرد جوانی مظنون شدند.

 

سرهنگ کارآگاه سیدشمس‌الدین میرزکی افزود: افسرگشت برای بررسی موضوع پلاک انتظامی خودرو را استعلام کرد که مشخص شد خودرو سرقتی بوده و دارای سابقه ثبت سرقت از محدوده کلانتری تهرانپارس است و خودرو در نهم مهرماه سرقت شده است.

 

وی با بیان اینکه سارق به محض مشاهده گشت انتظامی آگاهی با افزایش سرعت و انجام حرکات نمایشی از محل گریخت، اظهارداشت: عملیات تعقیب و گریز آغاز و کارآگاهان موفق شدند در یک عملیات ضربتی سارق ۳۶ ساله را دستگیر و در بازرسی از صندوق عقب خودرو، سه دستگاه باتری، یک دستگاه پخش، زاپاس و آچار و چک مسروقه کشف کنند و متهم برای تحقیقات تکمیلی به اداره بیستم انتقال یافت.

 

میرزکی با اشاره به اینکه متهم در بازجویی‌های پلیسی به یکصد فقره سرقت لوازم داخل اعتراف کرد، گفت: تاکنون ۴۷ تن از مال‌باختگان شناسایی شده و متهم با دستور بازپرس پرونده برای کشف جزئیات پرونده در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار دارد.

مقالات دیگر:

قالیشویی جردن

 

 
قالیشویی فارسی...
ما را در سایت قالیشویی فارسی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی fatsicarpet بازدید : 157 تاريخ : شنبه 17 آبان 1399 ساعت: 20:12

به گزارش «خبربان» و به نقل از همشهری آنلاین
 
    
شست و شوی فرش و موکت در قالیشویی ها، چقدر هزینه دارد؟
 
 
لازم به ذکر است که در این میان، موردی نیز به نام قیمت توافقی وجود دارد؛ شاید شما نیز از این موضوع اطلاع داشته باشید که قیمت های درج شده در آگهی های منتشر شده با صورتحساب و قیمت واقعی پرداخت شده ی نهایی تفاوت دارد.
 
به طور کلی می توان گفت هزینه ی شست و شوی فرش، قالی و موکت براساس متر مربع از سوی اتحادیه قالیشویان مشخص و تعیین شده است؛ اما در برخی موارد، هزینه ی نهایی به صورت توافقی می باشد بدین ترتیب که طرفین پس از صحبت با یکدیگر، در قیمتی مشخص به توافق می رسند؛ لازم به ذکر است که قیمت به دست آمده به دستور العمل یا مصوبه ی خاصی بستگی ندارد.
 
مقالات مرتبط:
قالیشویی فارسی...
ما را در سایت قالیشویی فارسی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی fatsicarpet بازدید : 171 تاريخ : يکشنبه 11 آبان 1399 ساعت: 2:15

قالیشویی
رئیس اتحادیه قالیشویان تهران درباره افزایش نرخ اظهار داشت: هر واحد بر اساس کیفیت خدمات و مواد مصرفی نرخ‌های پیشنهادی خود را به اتحادیه ارائه می‌دهد و برای هر واحد، نرخ‌های پیشنهادی کارشناسی می‌شود.

به گزارش مشرق، حمید محمدی درباره افزایش نرخ قالیشویان نسبت به سال گذشته گفت: قیمت‌ها تغییری نداشته است، سال گذشته برای شستشوی هر متر مربع نرخ مشخصی وجود داشت و سازمان صنعت، معدن و تجارت نرخ واحدی را برای شستن هر متر مربع فرش دستبافت، ماشینی، موکت و... اعلام می‌کرد، اما طی سال جاری از شمول نرخ گذاری این سازمان خارج شدیم و واحد‌های صنفی خودشان اقدام به قیمتگذاری می‌کنند.


وی ادامه داد: هر واحد بر اساس کیفیت خدمات و مواد مصرفی نرخ‌های پیشنهادی خود را به اتحادیه ارائه می‌دهد و برای هر واحد با توجه به هزینه‌های قالیشویی در آنجا، نرخ‌های پیشنهادی کارشناسی می‌شود.


محمدی کمسرخ افزود: بدین ترتیب کیفیت خدمات و قیمت تمام شده رقابتی است و نسبت به سال گذشته نرخ گذاری خدمات پایین‌تر است تا بتوانند مشتری بیشتری جلب کنند، بازرسان نیز بر واحد‌ها نظارت دارند.


رئیس اتحادیه قالیشویان تهران با تاکید بر انتخاب قالیشویی مجوزدار برای دریافت خدمات گفت: اگر مشتریان به قالیشویان مجوزدار برای دریافت خدمات مراجعه کنند، در صورت بروز خسارت می‌توانند از واحد صنفی موردنظر شکایت کنند، اما اگر به قالیشویان بدون مجوز مراجعه کنند مشکلات قابل پیگیری نیستند. برخی افراد بدون داشتن مجوز در ماه‌های پایانی سال بوسیله تراکت و قیمت‌های پایین مردم را فریب می‌دهند که خسارت‌های جبران ناپذیری برای مشتریان در پی دارد و حتی منجر به سرقت می‌شود، ۹۰ درصد شکایات مربوط به واحد‌های صنفی غیرمجاز است.


وی درباره انتخاب قالیشویی مجوزدار از سوی مشتریان گفت: فهرستی بالغ بر ۳۷۰ قالیشویی مجاز در سطح پایتخت روی سایت اتحادیه معرفی شده است. مردم می‌توانند با مراجعه به سایت اتحادیه، لیست قالیشویان مجاز تهران را دریافت و قالیشویی موردنظر خود را انتخاب کنند و یا با تلفن‌های اتحادیه تماس و تائیدیه قالیشویی منتخب خود را بگیرند تا برای آن‌ها مشکلی پیش نیاید. رئیس اتحادیه قالیشویان با اشاره به شایعاتی با مضمون اسنپ قالیشویی هشدار داد و تاکید کرد: ارائه خدمات بوسیله اسنپ امکان‌پذیر نیست زیراکه در جابجایی مسافر بوسیله اسنپ خدمات رسانی و دریافت وجه در یک زمان انجام می‌شود، اما در اسنپ قالیشویی ارائه خدمات زمان‌بر است و ممکن است افراد غیر مجاز که جا و مکان مشخصی نیز ندارند دست به این کار بزنند از این رو مردم فرش‌های خود را برای شست‌وشو به قالیشویان مشخص شده در سایت اتحادیه بدهند تا اگر اتفاقی هم افتاد، بتوان به راحتی از طریق اتحادیه آن را پیگیری و با متخلفان برخورد کرد.

وی تصریح کرد: بیشتر واحد‌های مجاز در صورت مواجه با مشکل و یا وارد شدن خسارت، نسبت به رفع عیب و مشکل پیش آمده و همچنین جلب رضایت مشتریان اقدام می‌کنند؛ بروز مشکلاتی، چون تداخل رنگ قالی نیز با کارشناسی فرش توسط کارشناسان مربوطه قابل پیگیری است.

قالیشویی در وحیدیه

منبع: جام جم

 
 

قالیشویی فارسی...
ما را در سایت قالیشویی فارسی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی fatsicarpet بازدید : 153 تاريخ : دوشنبه 5 آبان 1399 ساعت: 23:59

حمید محمدی کمسرخ رئیس اتحادیه قالیشویان تهران درباره تاثیر کرونا بر این شغل گفت: متاسفانه با شیوع کرونا نزدیک به ۷۰درصد کاهش درآمد داشتیم. مردم به کارگران اطمینان ندارند و می‌ترسند که عامل شیوع باشند. از طرفی هم حق دارند و نمی‌توان نسبت به رعایت مسائل بهداشتی اعتراض کرد.

به گزارش دنیای اقتصاد، وی افزود: قبلا با هر سفارش کارگران به خانه مردم می‌رفتند و قالی را از منزل مردم به قالیشویی می‌آوردند، اما در حال حاضر مردم اجازه این کار را نمی‌دهند. تعداد مراجعان به قالیشویی هم که پارسال ۲۰ درصد مشتری‌ها را تشکیل می‌داد عملا بیشتر از نصف ریزش داشته است. شرایط به گونه‌ای است که از ابتدا ۲۰ واحد قالیشویی تعطیل شده‌اند.

او در پاسخ به این سوال که آیا تعدیل نیرو هم داشته‌اند نیز گفت: متاسفانه بله. هر کارگاه قالیشویی به طور متوسط ۲۰ کارگر ثابت دارد. وقتی بازار کاملا تعطیل است چاره‌ای نیست، وقتی کار نیست و کسی سفارش شست‌وشوی قالی نمی‌دهد کاسب چگونه می‌تواند از پس دستمزد کارگران بر بیاید؟ این در حالی است که اگر شرایط همین‌گونه پیش برود تعدیل نیروی بیشتری هم خواهیم داشت.

مقالات مرتبط: قالیشویی اختیاریه

رئیس اتحادیه قالیشویان تهران در پاسخ به این سوال که آیا هیچ‌کدام از واحد‌ها از طرح‌های حمایتی دولت برای جلوگیری از تعدیل نیرو استفاده نکردند نیز گفت: بعضی از واحد‌ها قصد دریافت این وام را داشتند که متاسفانه به سبب دست‌وپا گیر بودن شرایط دریافت وام منصرف شدند. از طرفی مبلغ وام به میزانی نیست که بتوان گفت مشکلی از کسبه حل می‌کند و در این اوضاع به بانک هم بدهکار می‌شوند. دولت اگر در بحث مالیات می‌توانست طرح‌های تسهیلاتی اجرا کند کمک بیشتری می‌کرد تا وام. متاسفانه اداره مالیات به هیچ صراطی مستقیم نیست.

او در ادامه گفت: وقتی از ابتدای سال پس از دوماه تعطیلی کامل، همه کارگاه‌ها با ۳۰ درصد ظرفیت کار می‌کنند چگونه می‌توانند مالیات را بپردازند؟ آن هم با ۸ تا ۱۵ درصد افزایش. واحد‌هایی که توان پرداخت مالیات ندارند جریمه می‌شوند و در شرایطی که کاسب حتی برای ادامه فعالیت مشکل دارد جریمه به عنوان یک بار اضافی شرایط او را دوچندان سخت می‌کند.

به نقل از: فرارو

قالیشویی فارسی...
ما را در سایت قالیشویی فارسی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی fatsicarpet بازدید : 144 تاريخ : پنجشنبه 1 آبان 1399 ساعت: 2:55